30 June, 2012

Aku Dan Tun Sardon




alhamdulillah

sudah sebulan aku berada di bumi rengit...
sudah sebulan jua aku di sekolahkan di smk tun sardon
dan sudah sebulan aku tidak balik ke kampung halaman..

segala nya cukup
segala yang aku peroleh selama sebulan nie
banyak mengajar erti sebenar profesion yang aku ceburi
untuk selama 35 tahun lagi
insyaallah

sebulan nie
macam2 respon aku dapat
ada yang baik
ada yang buruk
ada yang membina
dan ada yang menghancur kan

respon guru
kebanyakkan baik belaka
teruskan sikap garang aku
banyak bagi kerjsama
jadi emcee terbaik
boleh uruskan pelajar
cepat belajar
boleh jadi guru disiplin
dan dah berani tegur cikgu senior

repon pelajar
benci cikgu baru tue
menyampah ar dengan dia
sombong betul
garang betul
tak reti senyum langsung
asyik nak rotan jer

tue semua respon mereka
macam-macma yang aku dapat
tapi satu jer
niat aku mendidik
dan menjalankan tggjawab aku sendiri
dan perkara paling manis selama sebulan kerja nie
aku dah buang sorang budak..
memang terbaik...

p/s: saya yang mengikut perintah (kata yang sering didengar dari cikgu atau penjawat awam)

2 comments:

  1. terbaik la Hilal....cikgu yang bagus..teruskan semangat itu......gd luck di bumi Tun Sardon...

    ReplyDelete
  2. mekasih ina... insyaallah.. moga dipermudahkan segala cabaran ini..

    ReplyDelete